03 oktober 2008

Det lyser av signalfärger!!

Lite mer syprojekt avklarade i dag. Har sytt om den första signalfärgade mössan eftersom att fleecekanten blev lite för smal. Bytte den svarta microfleecen till en vanlig brun fleece, dvs lite tjockare. Mössan känns varmare så det kanske var bra? Sen kan man ju tycka att sömmarna kunde passa ihop lite böttre än på bilden mellan de olika materialen...men jag skyller helt på att jag var för trött att tänka. ;) Men den här mössan är till mig själv, så jag ids inte göra om det.
Nu känner jag mig ganska nöjd med mössmodellen så nu kan jag sy fler om någon är intresserad av en sådan? Mössorna är vatten och vindtäta upptill och värmer gott med fleecen över öronen. Det finns givetvis andra färger än signalorange! :)
Sen blev även ärmskydden klar som jag nu ska skicka tillsammans med mössan till L.B med hopp om att hon får användning av båda sakerna nästa helg när älgjakten drar igång igen. :)

1 kommentar:

L.B. sa...

Dom verkar jättefina =)