12 september 2008

Värmesäcken klar - fjället nästa!

Onsdagens spånande med R kring hur jag bäst skulle sy en värmesäck till Kraja mfl satte verkligen både griller och inspiration i huvudet på mig. Men att sova på saken gör oftast att det lossnar. Dagen efter vaknade jag med en toppen idé! Och nu har jag sytt min första värmesäck! Jag gissade mig till måtten och tanken var att den skulle fungera till Alice på fjälljakten till veckan. Vissa saker ska jag göra om, som att inte lägga kanal med beläggning innåt, snöret går så trögt att dra ihop... Det svåraste med hela säcken var att få Alice att acceptera att hon skulle stanna kvar i säcken, och inte bara lägag sig på den. ;) På bilden ser det lite liten ut, men tanken är att den ska fungera under en heldags jakt och att hunden rullar ihop sig i den vid rast. Det enda problemet just nu är att Kraja har nästan en halvmeter längre ben än Alice, dvs det kommer gå åt mycket mer tyg till en fullstor vindsäck, det blir inte billigt.... Ska kika lite på materialkostnader till veckan!

Inga kommentarer: