29 september 2008

Tyginköp och halvfärdiga saker...

Idag skulle jag äntligen ta tag i det här med att beta av på beställningslistan. Så himla roligt att så många vill beställa saker av mig att sy! :) Men jag måste ju bli klar med de också någon gång... Så för att verkligen komma igång idag så startade jag med en inspirerande tur nere på Kupan. Inte särskilt förvånande, men jag kom hem med en hel kasse tyger, för jätte liten kostnad. De hade halva priset på tygerna idag, så det sved inte alls i plånboken. Väl hemma så var det bara att börja längst upp på listan. Ja det var ju tanken, men eftersom att jag till de första 3 beställningarna saknar material eller mått till så fick jag scrolla ner på listan. Dagens projekt blev en dagisväskebeställning till L.H. Den blev nästan klar, saknar bara tyg till kantbandet så det får jag ordna i morgon. Nästa projekt blev en signalmössa till L.B, men lusten tog slut när symaskinen bara slamrar. Jag som varit duktig och rengjort maskinen grundligt efter att jag sydde värmesäcken med fleece. Något har jag satt tillbaka fel, vad nu det kan vara med tanke på att delarna inte kan sättas på så många olika sätt... Kanske måste ta med den ner på Sy & Damm trots allt... :(
Helgens loppis gick riktigt bra! Flera sålda kreationer och många har försett sig med visitkort så de hittar till den här bloggen! :) Jag och E.O laddar redan för nästa loppis den 2/11!

Inga kommentarer: