01 september 2008

Tre saker att pricka av på beställningslistan!

I kväll hittade jag lite sytid och sydde de tre dagisväskor i mindre modell som jag hade på beställningslistan. En rosa till E, en brun med hjärtan till K och den ljusa med blommor till J.E. Den senare var den andra dagisväskan jag sydde, innan jag kom på hur modellen skulle se ut för att fungera. Efter önskemål av J.E så gjorde jag mitt bästa att få till en mindre modell med ett längre axelband, det blev inte riktigt så bra som jag hoppades på, men iaf bättre än innan. Sydde även dit en ficka och ett nyckelband. Jag hoppas att den rosa är så rosa som E önskade, jag tror aldrig jag har sytt i så mycket rosa på en och samma gång! :) Min personliga favorit blev nog den bruna med hjärtan på, sydd i gardintyg från Råndalen. Ett härligt tyg att sy i, lyckligtvis har jag en beställning till i det tyget, en smyckesförvaring. Kanske blir den sydd i morgonkväll, eller så inte... Jag har även använt mina namnband för första gången, det blev riktigt snyggt! :) Syns faktiskt på bilden här ovan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad mycket fint det var här då.Här kommer jag att titta in igen och bli inspirerad.

Kerstin(kusin)

Krajamaria sa...

Tackar! Då kan vi inspirera varandra! Är din blogg i gång så ska jag länka till den?