03 september 2008

Smyckesfodral

Så där ja, nu är nog allt på beställningslistan sytt och snart även levererat. Ska bli roligt att få höra vad köparna tycker om sakerna! Ikväll har jag sytt de sista alstrena, två smyckesfodral. jag tycker så mycket om båda, men de är så olika så jag kan iaf inte bestämma mig för vilket jag tycker mest om... Och det behöver jag inte bestämma heller, för de är inte sydd för mig. Det svarta och rosa, tror eller ej, ska till syster yster, får hon aldrig nog av rosa? ;) Det rosa tyget var svårt att sy i, det är invävt silverfärgade trådar, och det drar sig lätt om man inte är vaksam. Den andra är sydd i samma hjärttyg från Råndalen som jag sydde en "dagisväska" till K här om dagen. Jag hoppas att K.R tycker om smyckesfodralet lika mycket som K tyckte om väskan! E, hör av dig om hur du tycker smyckesfodralet fungerar. Jag har funderat på om jag ev skulle lägga in en tunnare vadd i så det inte blir så stort och tjockt paket.
I väntan på att fler beställningar ramlar in, vilket jag hoppas det gör snart, så får jag koncentrera mig på att sy lite till mig själv kanske; kamerafodral till min nya fina kamera, reflexkoppel till Alice, värmetäcke till Alice om vi nu ska på ripjakt... och sen har jag en hel del övrig inspirationssaker att sy, dvs nya saker för mig. Borde även sy en hög saker till loppisen i slutet av månaden... Ja, då vet jag nog vad jag gör i helgen! ;)

Inga kommentarer: