06 september 2008

Så lätt sparar man 200 kr!

Jag hade läst att det fanns en specialpressarfot till symaskinen som gjorde att man kunde göra och sy på egna kantband. Den kostade bara 200 kr så det blev ett köp, med tanken att slippa köpa dessa dyra kantband och att kunna få mönstrade och i precis den färg jag önskade! Efter att ha testat den under en längre stund, utan att ens lyckats med att få det blivande kantbandet i närheten av nålen, gav jag upp! Jag förstår inte hur den här mojängen ska underlätta för mig? Jag tog fram det gamla hederliga verktyget, som iof alltid står framme när jag syr eftersom att jag inte tycker om att nåla, strykjärnet menar jag. Jag rev remsor, 4 cm breda i samma tyg som fodret på de tre dagisväskorna jag har sytt, pressade som köpe-kantband och sydde dit. Hur smidigt som helst! :) Istället för en pressarfot för 200 kr kunde jag ha köpt 28,5 meter färdiga kantband... Ja, ja, kanske fungerar den bra i stretchiga tyger som är svåra att pressa? Det visar sig väll den dag jag ska sy i ett sådant tyg, jag behåller den alltså. Kanske blir vi vänner någon dag, jag och kantbands-pressarfoten...
Ja, men slutresultatet blev iaf tre dagisväskor. Dessa tre har ingen beställare utan tanken var att ta med de till loppisen om några veckor och se om någon där är intresserad av de. Men är någon intresserade av de redan nu går det förståss bra! :)

Inga kommentarer: