10 september 2008

Så blind jag var!

Jag har ett längre tag funderat på att sy en annan modell necessärer än tetror. Hade det nog i tankarna igår också, fast det blev ett gäng tetror då med... Idag så tog jag äntligen tag i det här med att klura ut hur de är sydda, jag har bara sett en bild. En kollega har varit inne här på bloggen idag och kikat och är ev intresserad av en necessär, men inte en tetra. Så då fick jag ju verkligen anledning att testa den andra modellen. Jag gissade mig till hur den skulle vara klippt och hur jag skulle sy ihop den. Själva modellen har jag nog fått till rätt, men jag vill ha den lite högre, den här blev så platt. men det är inte avancerat så det ska jag nog lösa. Hur som helst så visar det sig när jag sytt klart att dragkedjan är trasig! Så typiskt! Varför tittar jag inte efter innan jag börjar? Kanske beror det på ivern att få skapa! ? Ja, det är väll bara att göra ett nytt försök att få till den här necessären med rätt höjd och att INTE sy dit en trasig dragkedja! Lägger dit en bild iaf på hur min första ser ut med den trasiga dragkedjan. Necessären ska inte vara lika rund som den här är, snarare lite fyrkantig. Det kan inte bli sämre på nästa försök! :)
Ikväll är det KK-kväll i E.Os verkstad, temat är gult och jag har ingen aning vad jag ska sy! Det enda jag kan komma på att sy i gult just nu är ärmskydd, men jag vill inte använda de fina tygerna innan provmodellen är testad och förbättrad... Får bli en tur till tygskåpet! Återkommer senare med vad det blev sytt under kvällen!

Inga kommentarer: