10 september 2008

Rapport från KK-kvällen

En trött skara var det som samlades ikväll. Jag är ganska säker på att alla fikade mer än de pysslade! Men så var det även den här gången riktigt gott fika! :) Jag hade packat ner en massa olika tyger och tillbehör så jag kunde sy det mesta bara jag hade lust. Men tankarna var på andra projekt, hur jag skulle lösa det hela med värmepåsar till pointrarna. Krajas husse R var på besök och vi kikade på olika tyger till värmepåsar, storlekar, modeller etc. Det var så roligt att se hur R "gick i gång" för det här. han vill verkligen ha säckar! :) Och givetvis ställer han upp som testperson för vindsäckarna! Tack snälla R för bytesaffären! :) Vindpåsar mot en fantastiskt duktig pointer en hel helg på fjället! :)
Hur som helst så blev prestationen på KK-kvällen ytterligare ett par ärmskydd, allt efetr synpunkter från H i går. Nu hoppas jag att vi får testa de redan i morgon! Och finns efterfrågan ska jag på fredag springa och köpa tyg till de, för nu vet jag vart jag ska köpa det! :) Sen blev det ytterligare en necessär i den nya modellen. Den här blev bättre, om än lite sned... Ska sy nästa i ett tunnare plastat tyg, det här blev stelt och lite bångstyrigt.... Ja, du kan se själv på bilden!

2 kommentarer:

Gudmor Hella i England sa...

Hej Maria! Wow vad duktig du är på att skapa, jag blir riktigt sugen på dina necessärer och påsar som ser ut som karameller med sina fina färger och former! Keep up the good work!

Krajamaria sa...

Tack snälla! Vad roligt att min blogg har spridit sig på "utlandet" :)