23 september 2008

Nu är hösten här!

Det börjar bli kallt att sitta ute i skogen nu, iaf tidiga morgnar. Och mitt hattband på den svarta mössan är inte längre så neonorange som det borde vara. På pass i helgen satt jag och klurade och kom på att jag kan ju faktiskt sy en mössa i signalfärg! Med min favoritmössa som modell så har jag nu sytt den här mössan, det är vindpoplin i överdelen, i den starka färgen signalorange, står emot både vind och vatten. I nederdelen är det microfleece. Som foder är det ett helt avvikande tyg i grönt och vitt. Mössan blev riktigt bra, även om jag nog ska göra en till och göra den aningens mindre så passar den mig bättre. :) Hoppas att den här passar någon annan som kan tänkas behöva en mössa...?
Ikväll är det KK-kväll! :) Men utan pyssel, bara prat och planering för framtiden! :)
Har även fått synpunkter på värmesäcken efter att R fått ner Kraja i den. Ska bara sy till en extra vägg på den så den blir lite större så ska det nog fungera! :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej! Vilken fin mössa! En sån skulle jag vilja ha, men jag har nog inte större huvud än ditt, snarare mindre.

Krajamaria sa...

Mät ditt huvud så ska jag göra ett försök att sy en jaktmössa som passar dig! :)