14 september 2008

Äntligen ett kamerafodral!

På senaste KK-kvällen så pratade E.A om att hon behövde ett kamerafodral och kom med förslag på hur jag kunde sy det. Eftersom att jag fortfarande behöver ett till min egen kamera så tog jag en av idéerna som kom fram i onsdags och försökte mig på det hela. Det blev iof ett kamerafodral i vindpoplin med rosa fleecefoder. :) Men att sy fast dragkedja i ovankanten och låta den gå ner på sidorna, det var ganska knöligt... Och resultatet blev ganska knöligt också... Men till mig får den duga!
Här går man runt och tror att man äger hur mycket tyger som helst i olika material och mönster, det ser iaf så ut.... Så skulle jag klippa ut delar till pointerns värmesäck och inser att mina tygbitar är för små! Panik! Det är både bråttom och akut att få till den! Hade lovat att få iväg den idag, vilket tyvärr inte kommer att ske... Eftersom att jag vill nyttja R som marknadsförare av säcken så måste den se bra ut, dvs helst i samma material och färg. Men där gick jag bet. Så nu ger jag upp det här försöket några dagar. Men kanske är det ok om underdelen är en färg och överdelen en annan? Jag hade glömt bort varför det är problem att klippa i stora tyger när man måste hålla till nere på golvet. Med en liten valp hemma så var det stor fest i köket när jag försökte måtta, klippa och hålla i Alice samtidigt. Just när jag fått ut tyget slätt och fint så kom hon med sina jätte skutt och trasan i munnen. :) Tyget var inte så slätt då längre... Men det var ett ypperligt tillfälle att träna "stanna kvar"! :) Får synka hennes "mat- och sovklocka" bättre nästa gång.

Inga kommentarer: