08 september 2008

Älg och pärlor...

Idag har jag provsytt två nya saker. Först blev det en ny modell på smyckesförvaring till K, sydde ihop två runda bitar i fil och lämnade en liten öppning i toppen. På bilden har jag lagt dit några av de fina smycken som K gjort till mig! :) Jag ska ta med dessa smyckespåsar till onsdagens KK-kväll så får vi se om de får godkänt eller ej. De var mycket lättare och snabbare att sy än de tidigare iaf, fast de var också enkla.
I går var det biostund med jaktlaget och vi lärde oss hur man smidigt tar ur en älg osv. Jag får erkänna att jag såg filmen två gånger av den enda anledningen att huvudpersonen i filmen hade på sig två blå ärmskydd för att inte bloda ner kläderna, vilket är ganska lätt hänt. Jag spanade och spanade för att se hur de såg ut (de andra såg säkerligen på filmen av helt andra anledningar). Efteråt mätte jag på min bror och har idag sytt ihop två ärmskydd i neonorange galon, det tyg jag hade hemma och har i mängder.... Får ta med de till skogen till helgen med hopp om att få in lite förbättringsförslag, måste bara hitta en testperson för de. Blir de bra finns det säkert en marknad även för detta. :)

Inga kommentarer: