04 september 2008

Hade planerat ett värmetäcke...

...men det var mycket svårt att krympa mönstret till ett unghundstäcke för pointer till en labbevalp. Jag som hade plockat fram det fina ripstoptyget i blått och ett marinblått fleecefoder till. Alice gick villigt med på att jag fick mäta henne, men att hon sen även skulle stå still när jag la på mönstret på henne och försökte se vart jag skulle ta in det, ja det gick bara inte. Hon tyckte det var så skoj att busa med det... ;) Jag får göra en fuling och köpa ett hundtäcke som passar henne vid 8 månader (får ta att det blir lite stort idag, men då passar det förhoppningsvis till skoterkörning i vinter), ta hem det och rita av det och sen fräckt lämna tillbaka det i affären. Jag menar prova täcket måste man ju, och öppet köp borde de ju ha!
Istället klippte jag ut tyg till 3 nya dagisväskor, av den lite mindre modellen. Ska försöka mig på det här med att göra egna kantband till de här... resultatet lär blir mycket intressant! :) Jag försökte få in det rosa tyget jag har med rosa stjärnor på som foder i någon väska men fegade ur... De här väskorna har ingen beställare utan jag tänkte ta med de på loppisen om några veckor och se om någon kanske vill ha de? Jag tycker mycket om det gröna tyget, och det har jag många meter av så det kan bli många kreationer! :) Det randiga tyget fick jag av E.G förra veckan och det bruna är ett IKEAtyg jag köpte i samma veva.

Inga kommentarer: