07 september 2008

Man blir gladare av att sy i färg!

På förmiddagen idag tänkte jag sy lite fler börsar i Frösö handtrycks tyger. De jag gjort tidigare, se här i tyget Tango, har varit uppskattade och gått bra, så tanken var att göra fler liknande. Men det var visst dags för ett nytt besök till Frösö handtrycks butik för inköp av mer tyger! :) Men eftersom jag hade bestämt mig för att sy börsar så valde jag ett annat av Frösös tyger; "Östersund". Ett jätte fint tyg över centrala Östersund med speciellt utvalda byggnader som Stora kyrkan, Rådhuset, Arctura mm. Tyget är som ni ser svart/vitt, hur fint det än är så var det ganska oinspirerande att sy i måste jag säga...lite tråkigt med svart och vitt bara. Att sy i färgade tyger gör en ju så mycket gladare! :) Det blev ialla falla tre stycken börsar i det här tyget, en saknar pärldongel, se bilden. Hoppas att K hinner göra fler! :) Jag ska sy fler smyckespåsar till henne också! Lovar! Ska testa en ny modell och en ny tygsort.
För att hitta mer inspiration med olika färger, framförallt i gult till onsdagens KK-kväll, blir det nu en tur i skogen för att njuta av det härliga höstvädret med strålande sol och ett glatt jaktgäng! :)

2 kommentarer:

Marit Irene sa...

Den till höger är nu min! Jag har min hörapparatsetui med batterier i den. Passade perfekt! Vad är en KK-kväll förresten?

Krajamaria sa...

Vad roligt att du hitatde en bra användning av din börs!
KK-kvällen är ett gäng Kreativa Kvinnor som samlas och pysslar och fikar och pratar en massa strunt! :)