30 augusti 2008

Vilka shoppingdagar!

Under tre dagar har jag gjort både fynd och kanske lite dyrare inköp. Jag kom hem från storstaden med en hel del nya och begagnade tyger iaf! :) Tvättmaskinen går för fullt idag! Jag lägger in lite bilder här så ni ser, något som intresserar någon? Säg till så syr jag!
Sent i går kväll kom min lilla söta svarta labbevalp hem! :) Insåg redan då att jag idag borde sy en sådan reflex grej som man sätter på kopplet, det är ju bäcksvart ute på kvällarna nu! Annars så får jag se när det går att sy, hon sover ju ganska mycket, men det är svårt att låta bli att pilla på henne...;)
Jag sålde iaf mina första alster i veckan och har fått en hel lista på nya beställningar! Så himla roligt! Tack alla ni som ger mig så mycket berömm och peppar mig att sy mera och börja sälja på riktigt, kanske blir jag modig snart....
Lycklig blev jag när jag öppnade posten i natt och ser att mina namnband har kommit! De blev så fina, jag har lagt in bild på de längst upp till höger i bloggen. Ska bli jätte roligt att få sy på de på mina alster!
Här kommer mina tygbilder!
De här fina tygerna fyndades på Röda korset mfl. Det roliga är att det är samma pris på små bitar som på stora, så på det stora hela får man mycket tyg för lite pengar! :)
IKEAs katalog kom nyligt i brevlådan. Jag hade nog höga förväntningar på tyger där och blev ganska besviken... Men handla måste man väll iaf när man väl är där! :)I Norrtälje hittade vi en butik med jätte rea på både tyger och dragkedjor. Är man sjuklig om man blir galet lycklig när man hittar en korg med korta dragkedjor för endast 1 kr st!? I såfall är jag nog sjuk...
Olssons tyger på Sveavägen hade lite roliga tyger på metervara. Labbetyget tror jag att en viss kvinna i söder kanske skulle bli glad för...? Det blommiga tyget har jag två necessärbeställningar på redan. :)
Efter en beställning i veckan så insåg jag att jag saknade nog rosa tyger, så nu har jag utökat färgskalan i tygskåpet! Hoppas att något av de här blir bra till det E beställt.
I butiken i Sundbyberg hittade jag nya färger av vindpoplin till shoppingkasar. Det gröna är neongrönt, så det kanske passar mer till hundsaker? Iaf det blå ska det allt få bli ett värmetäcke till en hund av, kanske till Alice? Det är ett rippstop tyg, vilket är jätte bra till det!
En massa tyger och dragkedjor fick jag av E.G och J.E. Tack snälla!

Inga kommentarer: