23 augusti 2008

Verkligheten börjar komma närmare...

...nu är det egentligen bara en dag kvar som jag kan spendera helt vid symaskinen, sen börjar verkligheten igen med jobb. Vad synd att de tog bort det där med friår, hade det funnits kvar hade jag ansökt direkt! Tänk att få sitta och sy så här mycket som det blivit de senaste veckorna i ett helt år! :) Jag drömmer mig bort lite... ;)
De senaste dagarna har jag gjort lite roliga tygfynd i samma veva som jag har letat efter billiga dragkedjor, vilket jag också hittade. Tyget till vänster är underbart i färgerna; klarlila och limegrönt troll på brun botten. Okej att det är lite urtvättat men det är ändå roligt. Ska fundera ut något att sy av den där biten, strl A3. Jag ser en väska framför mig, någon som har annat förslag? Sen blev det lite retro tyger med guldtryck och ett örngott med ett hästhuvud. Hästen kan bli en bra väska, nu måste jag bara hitta någon som är tokig nog att vilja ha en sådan väska...
Jag har sytt en hel del saker också. Den första Ufosaurien har fått en kompis, men snart ska de skiljas och förhoppningsvis få nya vänner i två små barn. Jag beundrar er som är bra på att brodera och sy för hand, för det är saker som jag inte behärskar. Jag tycker det är svårt, jag har dåligt tålamod med det och det blir inte fint alls. Det sägs att övning ger färdighet, men i det här fallet är jag nog mer lik tyskans gramatikregler "ingen regel utan undantag".
På många sybloggar har det sytts fina näsduksfodral, så även jag var ju tvungen att testa detta. Men jag tror inte att det är något för mig, de blev inte så snygga och jag är skeptisk till användningsfrekvensen på de. Men är det någon som vill ha ett näsduksfodral av de som finns på bilden så säg till så skickar jag det genast!
Det här med att sy börsar har jag testat nu på några objekt och det är riktigt roligt! Jag har använt en av de första jag sydde några dagar nu och tycker att den är ganska rolig. Jag tror jag satsar på det här ett tag. Har gått igenom mina små tyglappar med Frösö handtryck och hittade ganska många av samma mönster. Mönstret heter Tango och jag tycker om det mycket! Det kommer aldrig att finnas två exakt likadana börsar, alla blir olika beroende på storleken på tygbiten, storleken på dragkedjan och sen de fina pärldekorationerna som K gör till mig blir också olika. Men det är ju bara charmigt! :) Säg till om du är intresserad av någon, färgen på tyget kan du bestämma själv. Den rosa anar jag att jag har en kanditat på redan, vi får se till veckan...

2 kommentarer:

Elo sa...

Hallå, jag tror inte du får komma in i min verkstad, all kreativitet får inte plats ;) Jag ska försöka klura ut nåt skoj som kan bli "vår" grej, typ nåt där vi alla får göra nåt på en o samma sak. Känns helt rätt med en butik nu, men du vi avslöjar inte vårt topp namn va!!?? Lycka till i södern o kul att du hittade Tradera. Vi ses!

Krajamaria sa...

Men du! Jag lovar lämna lite kreativplats till er andra också i verksta´n! :)