21 augusti 2008

Trots lite sytid...

...så fick jag ändå sytt en hel del i kväll. Jag sydde tetror av det röda tyg med blommor jag fyndade på Röda Korset förra veckan, en blandning mellan markis och plastad bordsduk. Mycket mysko, men jätte bra till tetror! Sen blev det en limegrön i konstläder, även det ett jätte bra tyg att sy i. Jag hoppas att E gillar någon av dessa eller får hon kanske problem att välja...? ;)

Sen blev det 4 nya börsar av diverse olika tyg. Det blå tyget med träd på (och två rådjursklövar) är en rest från mina köksstolar och de övriga tre är sydda av tyg från Frösö Handtryck. Jag visste jag skulle få nytta av alla påsar med stuvbitar som jag köpt där! :) I morgon ska jag nyttja de tygbitarna mer och sy smyckespåsar till K, och i utbyte får jag pärldekorationer till mina börsar och tetror! :) Jag får sy många påsar, för jag tycker att det är jag som vinner mest på byteshandeln, för det där med pärlor är inte min grej... Tur att K gör så många fina smycken! :)

Ja just ja, höll nästan på att glömma, tidigt på morgonen sydde jag två dummies på 200 g/st till min valp som snart kommer! :) Jag tänkte att jag skulle köpa färdiga, men efter att ha letat på 3 av 4 butiker i stan och insett att ingen har så små så sydde jag egna. De duger gott i början iaf.

2 kommentarer:

GoSi sa...

Kul att hitta en ny inspirationskälla:) Jättefina grejor du gör, gillar verkligen dina tetranecessärer! Roligt att mina tampongväskor gillades, självklart får du sy något liknande:)

Krajamaria sa...

Tack snälla för berömmet! Glad att jag kan inspirera dig! :)