19 augusti 2008

Snart sitter dessa kantband där de ska! Jag har idag övat ännu en gång på två olika objekt. Ytterligare en väska har det blivit, i ett IKEAtyg, Ett bra ställe att handla billiga tyger på! Ska försöka hinna med en tur till veckan dit och se vad de har för nytt nu till hösten. Årets IKEA katalog damp ner i brevlådan idag och där fanns det ju iaf ett tyg som var intressant, det finns säkert fler i butiken.

Jag har också testat att sy en ny produkt, en tortillabrödförvaring som förhoppningsvis ska hålla brödet varmt under tacomiddagar. Jag har bjudit in mig själv på tacomiddag på fredag då en mycket säker testfamilj är utsedd för att pröva den. :) Ska bli intressant att höra deras synpunkter. Jag har fodrat med tunn vadd och hade strul med att sy kantbandet, hur jag än tänkte blev det fel när tyget skulle dela sig i två där locket skulle kunna öppnas, se bilden. Tyvärr hjälpte det inte att jag tänkte och tänkte, det blev ändå inte riktigt bra, men tyget är fint och funktionen är nog den samma! Gör jag en till så vet jag hur jag ska göra för att det ska bli bra. Men att veta och att göra är inte alltid samma sak...
I morgon är det pyselkväll här hos mig! Jag får nog röja upp lite för att vi ska rymmas! Men det ska bli riktigt roligt!!
Ännu har inte mina inropade Traderafynd kommit, kommer de inte i morgon börjar jag allvarligt oroa mig. Tur att dte inte var så stora pengar om de nu inte dyker upp...

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir ju spännande att se hur den funkar! Snygg den är!! Välkommen på fredag dårå... ;)/kicki