20 augusti 2008

Lite pyssel före pysselkvällen

När jag vaknade i morse visste jag inte vad jag skulle sy på kvällens pyssel, men nu efter att ha städat i tygskåpet, pyssellådor, hittat igen en massa mönster, band och knappar så har jag jätte många idéer på gång! Dummie till valpen, Ufosaurie, burkpåsar, ny modell på väska, picnicfilt, nytt överdrag till strykbrädan.... Det blir en sen natt ser det ut som! ;)

Idag ramlade det in tre paket i brevinkastet med mina fina köp på Tradera. Här syns mina senaste tygförvärv. Pingvintyget är så underbart! Det känns nästan lika "heligt" som alla Dunderklumpentyger...jag måste komma på något riktigt bra att sy av det!
En väska till har jag hunnit med också, den blev mycket finare än jag trodde när jag valde tygerna. Insidan är gulare än vad bilden visar. Jag har sytt dit två fickor av yttertyget på insidan och ett nyckelband. Tyget är gamla gardiner från stugan tror jag? Och, jo då, kantbandet gick smidigt att sy på!

Nä, nu blir det en snabbis ner på stan för att köpa lite småsaker till alla pyssel jag vill göra ikväll!

Inga kommentarer: