31 augusti 2008

Förberedelser gjorda för kommande KK-kväll!

På tisdag är det KK-kväll i E.Os verkstad! Det ska bli jätte roligt! För att hinna beta av lite saker då på min lista med beställningar (blir så glad när någon vill ha något av det jag gör!) har jag ikväll förberett genom att klippa ut tygdelar till en massa saker; tetranecessärer, "dagisväskor", smyckesfodral, shoppingkassar och nyckelband. Lägger upp en bild här på de tyger jag kommer att använda på tisdag. Förhoppningsvis kommer det in bilder efter den kvällen på vad det blev av varje tygbit. Den som väntar på något gott, ja det är ju bara härligt! :)
Snälla mamma har rensat lite och över till mig blev det en hög med tyger, på bilden syns några. Det rosa med stjärnor är ett påslakan från stugan på fjällkanten som jag har sovit i många många gånger, känns nästan lite som att jag måste göra något roligt med det, och inte "bara" fodra väskor med det. Den som lever får se vad det kan tänkas bli! Det randiga tyget är i fin plysch (och rättstavning är ju inte min sport??), det blir kanske något barnplagg, fast då måste jag hitta mönster till det också. Som sagt, den som lever får se vad det blir av det hela.
Mitt tygskåp svämmar över! :) Och jag är lycklig för det! Borde köpa ett skåp till, eller kanske bygga om i klädkammaren elller så kanske sy mer så krymper förrådet med tyger. Fast känner jag mig själv rätt så köper jag nog bara mer då... ;)

Inga kommentarer: