18 augusti 2008

Det blev en blogg istället för en hemsida


Så har jag tagit beslutet att lägga ner min nystartade hemsida och starta en blogg i kreativitetens tecken. Jag funderade ett tag på vad min blogg ska heta, och det kommer nog inte som en överraskning för många att jag döper den till Krajamaria. :)
Idag har jag sytt en hel del, bla födelsedagspresenter till höstens födelsedagsbarn. Tyvärr kan jag inte lägga ut bilder på sakerna förrän respektive födelsedag varit, vilket är synd. För som alltid vill jag ju visa direkt jag sytt något som jag är riktigt nöjd med! :) Oj, där trissade jag nog upp syster ysters förväntningar....
Bilden ovan är från helgens pyssel på fjällkanten, sex stycken fulmonster! Jag ramlade tidigare in på Fuldesigns hemsida och blev där inspirerad att göra egna monster. Hur roligt som helst att göra, men även dessa kräver träning för att få de till fula monster. Att sy för hand och brodera har ju aldrig varit min starka sida, det kan jämföras med att skriva fint eller måla, precis lika fult blir det när jag gör det! Men jag kan inte ta åt mig äran för dessa 6 monster, för sent på fredag kväll tog jag fram pysslet och genast började m och K skapa egna monster! Under lördagen gjorde vi fulmonster tillsammans med S & A, vilket visade sig vara mycket populärt. ett tips till alla er som har barn eller ska sitta barnvakt, skapa fulmonster efter barnens egen design! Det är jätte enkelt, se här hur man gör. Tack Fuldesign för att ni delar med er!

Inga kommentarer: